Menu Zavřeno

Fallen je hra pro 36 hráčů a hráček (20 ženských rolí a 16 mužských rolí) odehrávající se ve fiktivním městě Fallen.

Hra je inspirována komiksovými i dalšími příběhy o proměně obyčejných lidí a hrdinů v záporáky. Většina postav tak projde dramatickým obloukem, na jejímž konci skončí jako záporák (nebo antihrdina). Několik postav už jako záporáci začínají a buď se jejich záporáctví dále prohlubuje, nebo hru opouštějí a do hry přichází nová postava, která začíná jako hrdina. Každá postava ve hře se v určitém momentu svého příběhu stane záporákem. 

Fallen je transparentní hra založená na fate play. Pro každou postavu je organizátory připravený skriptovaný základní dějový oblouk, který stanoví, co a kdy postava udělá. Hráč*ka příběh jen otrocky neodehrává, ale prohlubuje jen základně načrtnutý příběh a zejména přidává a prozkoumává motivace a prožívání své postavy. Dějové oblouky jsou předem známé již v době přihlašování a jsou dostupné pro všechny. Stejně tak je předem jasně dáno, které postavy jsou koncipované jako dvojrole (a víte, kdy a jak postava zemře). 

Fallen se komiksy inspiruje i při přípravě scény a stylu hraní. Ve hře si užijete epický souboj dobra se zlem, košaté záporácké monology i dramatické smrti (a někdy i zmrtvýchvstání). O komiksové ladění se snažíme i ve vizuálu hry a přiznaně neaspirujeme na 360o iluzi.

Co bych měl*a vědět, než se na hru přihlásím?

Pokud máte rádi ve hře aspoň nějaká překvapení, doporučujeme podrobně nečíst úplně všechny postavy. Pokud naopak máte rádi svou hru pod kontrolou a překvapení nesnášíte, je vhodné věnovat čas i čtení ostatních postav. Je jen na vás, jaký přístup si zvolíte. Při komunikaci s ostatními ale prosím myslete na to, že to mohou mít jinak než vy, a než s nimi začnete probírat největší zvraty ve hře, zjistěte si, jestli to chtějí slyšet.

 Očekává se od vás, že při předherní přípravě dopracujete vztahy s ostatními postavami, se kterými budete hrát. Účast na předherní přípravě na místě je tedy nutná a je třeba se jí účastnit.

Ne všichni budou samozřejmě nutně zabíjet jiné lidi, ale jistě budou ostatním nějakým způsobem ubližovat, zrazovat své blízké nebo s nimi manipulovat. Ve hře není žádná postava, která by byla po celou dobu hodná na ostatní. U postav nebudeme vypisovat triggery a komplikovaná témata, se kterými se postavy potýkají. Postavy jsou k dispozici již při přihlašování, je možné se s nimi předem seznámit (včetně postav, se kterými jsou více v kontaktu). Obecně je dobré počítat s tím, že ve vašem okolí budou umírat vám blízké postavy (a někdy i vaší rukou).

Žádný příběh ve hře se sexismem, homofobií a sexuálním násilím nepracuje a žádáme hráče a hráčky, aby jej ani aktivně sami nevnášeli do hry. Pokud tedy ambiciózní policista zpochybňuje šéfku policie, nikdy to nebude dělat na základě faktu, že je to žena (a ani její ženství nebude používat jako argument). Bude si muset najít jiný důvod, například že si myslí, že je zkorumpovaná (což nejspíš je).

Více o hře si můžete přečíst v design dokumentu zde